Декларация за достъпност
Валидно от: 28 юни 2025 г.
Последна актуализация: 28 юни 2025 г.
1. Въведение и обща информация за доставчика
Настоящата декларация за достъпност се отнася за следните уебсайтове и свързаните с тях мобилни приложения, базирани на браузър (уеб приложения), на Viessmann Holding International GmbH, чрез които се предоставят следните услуги на потребителите в електронната търговия: (наричани по-долу "цифрова услуга"):
- Информационните страници за продуктите на Viessmann на адрес URL: www.viessmann.bg; предоставят информация за света на продуктите и услугите на Viessmann
- Страници с оферти на Viessmann на URL: www.campaign.viessmann.bg/; това са уебсайтове, свързани с кампании, и предлагат възможност за заявяване на запитване към специализиран партньор на Viessmann чрез формуляр и за даване на съгласие за получаване на брошури и други маркетингови материали.
Доставчик:
Висман ЕООД
бул. България, 109
1404 София
Телефон: 02 854 9040
Електронна поща: info-bg@viessmann-climatesolutions.com
Допълнителна информация за потребителите може да бъде намерена в предложенията за услуги на горепосочения URL адрес и в Общите условия, например.
2. Общо описание на услугата
Цифровата услуга, посочена в раздел 1, ви позволява да
- да поискате оферта, като използвате формуляра. Тя ще бъде изготвена за Вас от един от нашите партньори инсталатори на Viessmann, които могат да предоставят подходящите за Вашите нужди услуги. По време на този процес ще бъдете помолени да отговорите на различни въпроси в зависимост от вида на запитването, например за съществуващата Ви отоплителна система и планирания проект. Ще получите имейл и/или обаждане от нас, в които ще потвърдим данните Ви и ще предоставим информация за следващите стъпки в процеса.
- да използвате продуктовия конфигуратор, за да определите предложение за продукт или система на Viessmann в многоетапен процес, базиран на въпроси, и да поискате кратка консултация и насочване към партньор за монтаж, като използвате формуляра. Във формуляра искаме да посочите адреса си, за да можем да Ви насочим към партньор на Viessmann за монтаж във Вашия район за консултация.
3. Правно основание/законови изисквания
Настоящата Декларация се основава на "Директива (ЕС) 2019/882 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2019 г. относно изискванията за достъпност на продукти и услуги" (наричана по-долу "Европейски закон за достъпност" или "ЗД достъпност"), както и на съответните национални закони за прилагане (наричани общо "Закони за достъпност").
Правните изисквания произтичат от Законите за достъпност, по-специално от членове 4 и 13 от EAA и приложения I и V към него, както и от съответните национални закони за прилагане. Това означава, че:
- предоставянето на информация за функционирането на услугата и когато при предоставянето на услугата се използват продукти - предоставянето на информация за връзката им с тези продукти, както и за характеристиките им за достъпност и оперативната им съвместимост с помощни устройства и съоръжения, трябва да отговаря на следните изисквания:
- информацията се предоставя чрез повече от един сетивен канал и се представя по разбираем и възприемчив начин,
- информационното съдържание се предоставя в текстови формати, които могат да се използват за генериране на алтернативни помощни формати, които да се представят по различни начини от потребителите и чрез повече от един сензорен канал,
- информацията е представена с шрифтове с подходящ размер и подходяща форма, като се вземат предвид предвидимите условия на употреба и се използва достатъчен контраст, както и регулируеми разстояния между буквите, редовете и параграфите,
- се предлага алтернативно показване на съдържанието, ако са включени елементи с нетекстово съдържание, и
- електронната информация, необходима за предоставянето на услугата, се предоставя по последователен и адекватен начин, като се осигурява нейното възприемане, функциониране, разбиране и устойчивост.
- Уебсайтовете, включително свързаните с тях онлайн приложения, и услугите, базирани на мобилни устройства, включително мобилните приложения, трябва да бъдат достъпни по последователен и адекватен начин, като бъдат направени възприемчиви, оперативни, разбираеми и надеждни;
- когато са налични, службите за поддръжка (бюра за помощ, центрове за обслужване на клиенти, техническа поддръжка, релейни служби и служби за обучение) трябва да предоставят информация за достъпността на услугата и нейната съвместимост с помощни технологии в достъпни начини на комуникация;
- информацията относно достъпността на продаваните продукти и услуги трябва да се предоставя, когато тази информация се предоставя от отговорния икономически оператор;
- достъпността на функционалността за идентификация, сигурност и плащане трябва да бъде осигурена, когато се предоставя като част от услуга вместо като продукт, като се направи така, че тя да бъде възприемаема, управляема, разбираема и надеждна;
- методите за идентификация, електронните подписи и платежните услуги трябва да се предоставят така, че да са възприемаеми, оперативни, разбираеми и надеждни.
4. Състояние на съответствието с правните изисквания
Техническите изисквания за достъпност на офертата по смисъла на ЗЕДЕП се основават на спецификациите на Насоките за достъпност на уеб съдържанието (WCAG), версия 2.2. За да гарантираме, че нашето цифрово предлагане е достъпно за всички, сме го разработили по следния начин:
Съдържанието на нашата цифрова оферта може да бъде достъпно чрез различни начини на работа, като по този начин се гарантира, че нашите продукти и услуги могат да бъдат достъпни и използвани и от потребители с физически, сетивни или когнитивни увреждания. Режимите на работа, които сме приложили, включват:
- Множество сензорни канали: Осигуряваме текстови алтернативи за визуално съдържание.
- Множество възможности за взаимодействие: Нашият уебсайт може да се използва и без фини двигателни умения.
- Защита от дразнители/използване на контрасти: Нашият уебсайт не използва сложни ефекти на взаимодействие.
- Опростено представяне на нашето съдържание: Където е възможно, използваме лесни за разбиране текстове, за да опишем нашите продукти и услуги. Техническите термини са обяснени по практичен и разбираем начин на съответните места, така че дори потребители без специфични предварителни познания да могат да разберат представените контексти.
На тези уебсайтове не използваме функции за идентификация, удостоверяване на автентичността, сигурност или плащане.
Непрекъснато работим за идентифициране и премахване на потенциалните пречки.
5. Обратна връзка и контакти
Ако забележите някакви бариери в нашите цифрови услуги или се нуждаете от помощ, моля, свържете се с нас на адрес:
Висман ЕООД
бул. България, 109
1404 СофияИмейл: accessibility@viessmann-climatesolutions.com
6. Орган за надзор на пазара
Запитвания могат да се изпращат до следния орган, като се използват следните данни за контакт:
Комисия за защита на потребителите
Телефон: +359 700 111 22
Електронна поща: info@kzp.bg
https://kzp.bg/