Търсене на продукти

Често задавани въпроси относно приложението ViCare

Изтегляне
Изображение: © Polarpx / Shutterstock.com

Как работи приложението ViCare? Какви възможности и функции предлага? Как се инсталира правилно? Отговорите  ще откриете в следващите точки, заедно с полезна информация за най-често задаваните въпроси относно приложението ViCare.

Съвместимост

Пълният списък на отоплителните системи е разделен на две категории в зависимост от това дали системата има вграден WLAN модул или не. По-новите уреди на Viessmann с вграден WLAN модул (т.нар. системи "One Base") могат да се свързват директно към Viessmann Cloud и да се управляват чрез приложението ViCare. При по-старите устройства е необходимо използването на интернет портала Viessmann Vitoconnect. Моля, свържете се с Вашия специалист, за да подсигурите правилното решение.

По-долу е даден списък на отоплителни системи от по-старо поколение, които работят в комбинация с Viessmann Vitoconnect OPTO2 с устройства ViCare:

Vitocal

  • Vitocal 200-S Тип: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 222 Тип: WO1A, WO1B
  • Vitocal 222-G Тип: WO1C
  • Vitocal 222-S Тип: WO1C
  • Vitocal 242-G Тип: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 242-S Тип: WO1C
  • Vitocal 333 Тип: WO1A, WO1B
  • Vitocal 333-G Тип: WO1C
  • Vitocal 343-G Тип: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 3xx-A Тип: WO1A, WO1B
  • Vitocal xxx-A Тип: WO1C
  • Vitocal xxx-G Тип: WO1C

Vitocrossal

  • Vitocrossal 300 Модел: HO1A, KW6B
  • Vitocrossal 300 Модел: CU3A Тип: KW6B

Vitodens

  • Vitodens 200 Тип: HO1B, HO2B, HO2C
  • Vitodens 200-W Тип: HO1, HO1A, HO1B
  • Vitodens 222-F Тип: HO1A, HO1B
  • Vitodens 242-F Тип: HO1A, HO1B
  • Vitodens 2xx-F Модел: B2HA, B2KA, B2LA, B2TA, B2SA Тип: HO1B
  • Vitodens 2xx-W Модел: B2HA, B2KA, B2LA, B2TA, B2SA Тип: HO1B
  • Vitodens 300-W Тип: HO1, HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C
  • Vitodens 333-F Тип: HO1, HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C
  • Vitodens 343-F Тип: HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C

Vitola

  • Vitola 100 Тип: KW1, KW2
  • Vitola 200 Тип: KO1B

Vitoladens

  • Vitoladens 300-C Тип: HO1A, HO1B, KW6B
  • Vitoladens 300-T Тип: KO1B
  • Vitoladens 300-W Тип: HO1, HO1B
  • Vitoladens 333-F Тип: HO1A, HO1B

Vitoligno

  • Vitoligno 200-S Ecotronic v2.03+
  • Vitoligno 250-F Ecotronic v2.00+
  • Vitoligno 250-S Ecotronic v2.00+
  • Vitoligno 300-C Ecotronic v2.12+
  • Vitoligno 300-H Ecotronic
  • Vitoligno 300-S Ecotronic v2.04+
  • Vitoligno 300-P Тип: F01

Vitorondens

  • Vitorondens 200-T Тип: KO2B
  • Vitorondens 222-F Тип: KO2B

Други

  • Vitocaldens 222-F Тип: WO1C
  • Vitogas 200-F Тип: KO1B, KO2B
  • Vitopend 200-W Тип: HO1, HO1A, HO1B
  • Vitoplus 300 Тип: HO1
  • Vitosolar 300-F Тип: HO1C
  • Vitosorp 200-F

Инсталиране и регистрация

За да свържете отоплителната система Viessmann с приложението ViCare, следвайте следните стъпки:

  1. Изтеглете приложението ViCare (iOS/Android).
  2. Следвайте инструкциите в приложението ViCare.

За да се регистрирате, трябва да създадете потребителски акаунт в приложението под "Create new account" (Създаване на нов акаунт). За профила Ви ще бъдат поискани следните данни:

  • Име и фамилия
  • Адрес
  • Телефонен номер

Освен това трябва да въведете местоположението на отоплителната система, ако то се различава от вашия адрес. Тези данни ще помогнат на специализираната фирма да намери Вашия точен адрес след пускането на услугата. За да завършите процеса, накрая трябва да приемете политиката за поверителност и условията за ползване. Ако сте изпълнили тези стъпки, приложението ViCare е успешно конфигурирано.

Приложението ViCare може да бъде изтеглено от App Store или Google Play Store. Моля, обърнете внимание на съответните минимални изисквания за операционната система.

Приложението ViCare е native приложение, т.е. разработено за мобилна операционна система. Версия за персонален компютър засега не е налична.

Модулът Vitoconnect може лесно да се регистрира чрез Plug & Play. Трябва само да сканирате предоставения QR код със смартфона си. Преди това модулите Vitoconnect и Vitotronic трябва да бъдат свързани към електрическата мрежа и интернет в отоплителната система с помощта на кабела, пролучен при доставката. Кодът свързва Vitoconnect с профила в приложението ViCare. Поради това е необходимо да изтеглите приложението и да създадете потребителски акаунт в него.

В този случай просто изтеглете приложението ViCare на новото устройство. След това влезте в него с имейл адреса и паролата си. Не е необходима нова регистрация или преинсталиране. Трябва само да влезете в системата и след това можете да продължите да използвате услугите на приложението ViCare.

От съображения за сигупност Vitoconnect е постоянно свързан към блока за управление на съответната отоплителна система. Ако решите да закупите нова отоплителна система Viessmann, първо трябва да нулирате Vitoconnect. За целта трябва да изпратите електронно съобщение на следния адрес: td@viessmann.com. Важно е да изпратите имейла от адреса, с който сте регистрирали и своя Vitoconnect. След това трябва да инсталирате Vitoconnect и да го свържете към новата отоплителна система.

QR кодът е поставен и директно върху платката в кутията на Vitoconnect. Изключете захранващия кабел и USB кабела от Vitoconnect и свалете капака на кутията. Най-лесно е да издърпате долната част на кутията към себе си и след това да я повдигнете. За подробна информация вижте стъпка 1 в PDF документа „Въвеждане в експлоатация“.

По принцип операционната система, т.е. приложението ViCare, Ви уведомява кога и какви актуализации са налични. Трябва да потвърдите това известие и да изтеглите и инсталирате актуализациите. С подходящата настройка на вашия смартфон актуализациите могат да се изтеглят и автоматично.

Съответните разширения идват с актуализациите на приложението. Затова е препоръчително винаги да ги актуализирате. След актуализацията ще бъдете информирани и за новостите и промените.

Изтегляне на приложението ViCare

С ViCare вие правите отоплението си интелигентно. Насладете се на перфектна топлина, максимална прозрачност и чувство за сигурност.

Свързаност

Когато свържете отоплителната си система Viessmann, се ползвате от многобройни предимства — управлявате я с помощта на приложението ViCare и по този начин виждате данните за потреблението си.

  • Удобство
  • Актуализации
  • Сигурност
  • Гаранция

Освен това, след като свържете Вашата отоплителна система, имате възможност да удължите гаранцията си от две на пет години.  За да бъде удължаването на гаранцията валидно, през целия период отоплителната Ви система трябва да е онлайн и да бъде свързана.

Запознайте се с информацията по-долу, за да научите повече за свързаността във Вашия дом и Вашата система Viessmann.

  1. Изтеглете приложението ViCare за вашето устройство с iOS или Android.
  2. Настройте своя акаунт във ViCare.
  3. Сканирайте QR кода на вашия отоплителен уред.

Съвет: моля, уверете се, че имейл адресът за вход в приложението ViCare е правилен и че актуализирате паролата си поне веднъж на всеки шест месеца.

  • Маршрутизаторът WLAN трябва да бъде защитен с достатъчно сигурна парола WPA2, която да бъде с дължина от минимум 8 и максимум 63 символа.
  • Погрижете се WLAN  маршрутизаторът винаги да е с най-новата версия на вградения софтуер.
  • Не използвайте некриптирана връзка от топлогенератора към WLAN маршрутизатора.
  • Използвайте интернет връзка с висока достъпност, за предпочитане с фиксирана тарифа (независима от времето и обема на данните).
  • ЧЗа осигуряване на отлична връзка честотата на WLAN сигнала трябва да е 2,4 GHz.
  • Трябва да бъде активирана функцията DHCP (динамично IP адресиране).

В IP мрежата (LAN) трябва да се зададат параметри за маршрутизация и сигурност.

  • За директни изходящи връзки освободете следните портове:
    • Порт 80
    • Порт 123
    • Порт 443
    • Порт 8883

Забележка: ако не сте запознати с тази процедура, е препоръчително да се консултирате с компютърен специалист за въвеждане в експлоатация.

  • Осигурете стабилна интернет връзка от вашия  интернет  доставчик.
  • Ако наскоро сте сменили доставчика и/или маршрутизатора си, възстановете връзката.
  • Проверете силата на сигнала в приложението ViCare (Настройки -> Устройства -> Комуникационен модул).
  • Ако имате котел Viessmann от по-старо поколение с външен комуникационен модул Vitoconnect, се  опитайте да го поставите на място с по-силен сигнал. Ако трябва да сдвоите устройствата отново, превъртете надолу към раздела „Сдвояване на Vitoconnect“.
  • В раздела „Известия“ на ViCare можете да проверите дали в момента се извършват дейности по поддръжка от Viessmann или дали системата се възстановява след кратка повреда.
  • Ако тези съвети не помогнат или сигналът  е много слаб, рестартирайте комуникационния си модул. Можете да рестартирате чрез Настройки > Устройства > Комуникационен модул.
  • Ако маршрутизаторът се намира на известно разстояние от отоплителната система, можете да инсталирате усилвател на безжичния сигнал.
  • Ако разполагате със система за управление в една стая,  комуникацията между устройствата  може да се подобри  с инсталиране на ретранслатор ViCare.

За да свържете отново приложението с Vitoconnect, следвайте следните стъпки:

  1. Първо, натиснете  за няколко секунди  бутона за нулиране на Vitoconnect.
  2. Актуализирайте настройките на Wi-Fi в приложението ViCare: Настройки > Устройства > Комуникационен модул > Мрежови настройки.
  3. Приложението ще поиска номера на производителя. Най-добрият начин да го въведете е да сканирате QR кода, приложен към вашия Vitoconnect.
  4. Приложението е готово за използване.

Ако тези стъпки не решат проблемите с връзката, прочетете допълнителни статии в нашите често задавани въпроси или се свържете с общността на Viessmann за допълнителна помощ.

Работа и функции

Цялата информация за  възможностите и използването на приложението ViCare можете да намерите на страницата на приложението ViCare или при Вашия специализиран партньор на Viessmann.

В допълнение към температурата за отоплителните кръгове можете да отчитате температурата на топлата вода и външната температура.  Цялата информация се вижда нагледно в табличен вид. Непосредствено до нея може да се отчитат различните режими на отопление.

Програмата за задаване на час се изобразява под формата на календар с часовник, а когато сте у дома с малка къщичка.

За повече информация посетете страницата на приложението Viessmann ViCare.

Чрез приложението ViCare можете да зададете както комфортен, така и парти режим. По този начин можете лесно да съчетаете потреблението и ефективността.Тези опции са достъпни както за устройства с Android, така и за iOS.

Икономичният режим обаче може да се зададе само ако управлението на отоплителната система също позволява тази функция. В противен случай не можете да извършвате тези настройки чрез приложението.

Съобщения за грешки и неизправности

Ако приложението ViCare не се свързва с радиатора, проверете дали има интернет връзка.

Затворете  приложението  напълно. За да затворите приложението при продуктите на Apple, натиснете два пъти бутона Home и плъзнете нагоре. След това рестартирайте приложението. Сега приложението ViCare трябва да работи отново. За да сте сигурни, проверете също така дали са налични актуализации за ViCare в App Store или Play Store. Освен това се уверете, че операционната Ви система отговаря на минималните изисквания. По-конкретно това означава: iOS 10.3 и Android 4.4.

В случай на повтарящи се неизправности в самото приложение се свържете с vicare-service@viessmann.com. В случай на повтарящи се неизправности в отоплителната система трябва да се обърнете към някой от специализираните партньори на Viessmann или друг специалист.

Приложението ViCare показва външната температура само ако системата за управление на отоплението също има тази функция.  Това означава, че информацията за външната температура е налична само ако отоплителната система е с метеорологичен компенсатор и е оборудвана със сензор за външна температура.

Понастоящем температурата на потока не е налична в набора от функции на приложението ViCare.

По принцип температурата на котела се намира в менюто „Настройки“ и след това „Състояние на уреда“. Температурата на котела се показва за всички отоплителни системи на нафта и газ.

На началния екран на приложението ViCare има функция „Забравена парола“. Въведете имейл адреса, който сте използвали при регистрацията. След това ще получите имейл, с който ще можете да зададете нова парола.

Проверете разположението на маршрутизатора и всички свързващи кабели.

Ако нито едно от тези действия не помогне, можете да инсталирате WLAN ретранслатор, за да усилите WLAN сигнала. Това трябва да осигури стабилна връзка между смартфона и отоплителната система.

Действителната температура се показва само ако приложението разполага и с данни от отоплителната система. Управлението на отоплението трябва да е оборудвано с такава функция. Ако не сте инсталирали стаен термометър, например от дистанционното управление, няма данни и се изписва „--“.

Поверителност

Ние сме семейна фирма с над 100-годишна история и най-високи стандарти за качество.  Считаме себе си за надежден партньор в живота на нашите клиенти. Прозрачната обработка на Вашите данни е основна част от тази надеждност.

  • Сигурност: за да осигурим най-висока степен на сигурност за данните на потребителите, проверяваме системите си непрекъснато. Работим в съответствие с изискванията на EU-DSGVO (GDPR), а системите за предаване на данни са сертифицирани по VDE.

  • Сървъри: сървърите ни се намират в ЕС. Вашите данни се третират поверително и са достъпни само за Вас и, ако е приложимо, за вашия специализиран партньор, в счувай че сте направили онлайн поръчка за услуга при него.

  • Качество: високите стандарти на Viessmann се прилагат и към цифровите ни продукти. Освен това  неизменно съблюдаваме най-добрите практики в бранша.

Къде да намеря правните уведомления  на Viessmann?

Можете да  прегледате правните ни уведомления  по всяко време на адрес:

Още въпроси за ViCare?